-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Výlet z Prášil do Srní+skalky u vrcholu Nová Studnice u Jezerního hřbetu

V sobotu 16.10.2021 se zúčastnilo 18 členů našeho odboru pěšího výletu z Prášil do Srní. Ráno jsme vyrazili za sychravého, mlhavého počasí po ŽTZ na Slunečnou, Novou Studnici na rozcestí Pod Jezerním hřbetem. Dále pak neznačenou cestou na skalky nu vrcholu Nová Studnice u Jezerního hřbetu. Mlha se zvedla a my jsme byli uchváceni nádhernými výhledy po Šumavě na Poledník, Skalku a Prášilské jezero-viz foto. Zpět jsme sešli na rozcestí Pod Jezerním hřbetem a pokračovali po ŽTZ přes Zelenohorské chalupy k Plavebnímu kanálu a do Srní.  Tady jsme se odměnili za pěkný výlet někteří v místní cukrárně a další u piva ve vedlejší hospůdce do odjezdu autobusu do Sušice v 15.22 hod.                                                                                                                                  Text Dáša Radová

Výlet z Antýglu údolím Hamerského potoka přes Výhledy na Horskou Kvildu a přes Turnerovu chatu na Čeňkovu Pilu

V sobotu 23.10.2021 se zúčastnilo 17 členů našeho odboru pěšího výletu z Antýglu na Čeňkovu Pilu. Malá skupina šla po toku řeky Vydry na Čeňkovu Pilu. Ostatní vyrazili z Antýglu po modré TZ na rozcestí "Pechler" odkud jsme vystoupali po lesních cestách na "Výhledy", odkud je krásně vidět údolí Hamerského potoka a vrch Antýgl. Zde jsme se rozdělili na tři skupiny, jedna po lesních cestách došla na modrou TZ a vrátila se údolím Hamerského potoka zpět na Antýgl. Druhá parta pokračovala lesními cestami na Horskou Kvildu a dále po modré TZ údolím Hamerského potoka zpět na Antýgl. Třetí, nejpočetnější skupina, pokračovala po lesních cestách na parkoviště na Zhůří a dále po žluté TZ na Turnerovu chatu. Zde jsme se opět rozdělili, někteří po občerstvení na Turnerově chatě šli podél Vydry na Čeňkovu Pilu, jiní šli proti směru toku řeky Vydry a po žluté TZ na Horní Hrádky, odkud jsme po naučné stezce došli na Rokytu a zpět na Antýgl. I přes sychravé, někdy větrné počasí, se nám výlet podařil, každý šel podle svých sil a možností do cílů trasy. Zpět domů do Sušice jsme vyrazili  po 15. hodině.

Text a foto P. Čonka

Pozdrav z krajského setkání turistů ve Kdyni 6. 11. 2021

Dobrý den,
v sobotu 6. 11. jsme se vydali autobusem Vichr Tour do Kdyně na setkání turistů Plzeňského kraje (konalo se zde po 5 letech). V sokolovně jsme se zaregistrovali a za poplatek 30,- Kč jsme dostali spoustu krásných dárků. Museli jsme ukázat certifikát o očkování a napsat své telefonní číslo. Pak nás náš autobus vyvezl pod rozhlednu Koráb. Šl jsme krásným bukovým lesem a trochu koukali po houbách, protože rodiče se o nich teď
učí na virtuální univerzitě 3. věku. Posílám však jen jednu pro mne novou houbu (rosolovku listovitou - ta byla až pod hájovnou u Nového Herštejna). Na Korábu jsme na rozhlednu nevystoupali, protože byla mlha, ale dopřáli jsme si kávičku. V restauraci byly obrázky od Josefa Váchala (dřevoryt apod. - nepovedlo se mi vyfotit). Na okně seděl tmavoskvrnáč
zhoubný (sameček - velká píďalka). Cestou z Korábu jsme minuli Nový Herštejn a přes Podzámčí doputovali na Rýzmberk. Zde jsme si mohli koupit pití, ale hlavně mě dva moc fajn pánové pustili do sklepení a mohla jsem si vyfotit "lucerničku skřítků" - kokon pavoučka mety temnostní. Pro pana Hrdličku (ČSOP Strakonice) mám jen jednu cca soudkovku žebernatou
(šnečka). Cestou z Rýzmberka jsem našla pro mne novou rostlinu - kručinečku křídlatou. Občerstvili jsme se ve Kdyni v restauraci U Jána (slepičí polévka s kapáním 35,- Kč, 4 topinky za 70Kč - museli jsme ukázat certifikát o očkování).
V sokolovně byla prý hudba, ale lepší to bylo venku bez roušky. V 15:30 jsme jeli domů (cena zájezdu 100Kč). Více zajímavostí o Kdyni - 1. kapitola v nové encyklopedii pana Josefa Pecky Toulání Šumavou a Pošumavím 2. díl. (Tuto knihu prodávají za cca 399,- Kč)
Srdečné pozdravy posílá Eva Legátová s rodiči.
Děkujeme vedení KČT Sušice za krásný výlet s nádherným počasím.